Thursday, September 13, 2012

Menghitung Hari

Assalamualaikum...

Alhamdulillah..bersyukur sangat-sangat dengan Allah swt..kerana masih bagi lagi aku hidup di muka bumi yang Allah ciptakan ini...Bersyukur lagi..Allah pilih untuk aku bernama Muhaimin ini..merasai nikmat yang paling besar iaitu nikmat iman dan islam..

Hari ini masih kekal hidup di alam yang sementara ini...sampai bila??
muhaimin pon tak tahu...sampai bila umur ini Allah bagi pinjam..mudah-mudahan Allah perkenankan doa hambaMu ini..

Macam mana lah keadaan muhaimin bila dah tiada di muka alam ini??
bergantungla pada amal masing-masing..

Kita tidak tahu samaada..amalan kita diterima ataupun tidak...Bagi aku, amalan yang sedikit lebih bermakna jika dilakukan secara istiqamah..semoga Muhaimin dan kawan-kawan yang baca coretan ini..terhindar daripada sifat riya'..

Dalam setiap hari yang muhaimin lalui..bukanlah mudah untuk menjadi hamba Allah yang tetap patuh dan taat perintah Allah..kadang-kadang..diri muhaimin,leka dengan dunia...sedih-sedih..."nak jadi apa la aku ni kan.."

Yang penting...jangan putus asa dari harapkan rahmat dari Allah swt...Allah swt tak suka pada hambanya, yang putus asa dari mengharapkan rahmat dariNya...

sampai ini jelah coretan kali nie..nanti sambung lagii :)

"wahai hati..bersyukurlah..." ^_^


No comments: